Vivani Fishfood

Vivani Fishfood BV. zag in 2005 het levenslicht nadat oprichter Vincent voor zijn vishobby al vele jaren gedroogde garnaaltjes, gammarus en zijderupsen verkocht uit bulkverpakkingen onder zijn mede karpervissers voor het maken van boilies. Ondertussen bestaat het Vivani Fishfood team uit zes vaste werknemers, die in het seizoen ondersteund worden door seizoenskrachten en leveren ze in meer dan 25 landen. 

Op dit moment levert Vivani Fishfood naast de voeding voor de koivijver, ook voeding voor het aquarium en schildpadden. Ze importeren het hoogwaardige Japanse koivoer FD Food, dat onder andere door Momotaro en Dainichi Koi farm wordt gevoerd. Ze zijn verdeler van de voerlijn, waterbehandelingslijn en medicatielijn van Rob Heijmans van dierenkliniek Landhorst. De focus van Vivani Fishfood blijft nog steeds het leveren van goede, constante kwaliteit producten, voor een eerlijke prijs.

 

 

Vivani Fishfood ligt bij vele dealers in de schappen, maar is ook online te bestellen via hun webshop. Zij leveren in Nederland, België en Duitsland.

Holland Koi Show

Vivani Fishfood is al vele jaren een trouwe sponsor van de Holland Koi Show, wij van de N.V. zijn daarom ook blij en trots dat zij besloten hebben om dit jaar wederom sponsor te zijn op de 27e Holland Koi Show! U kunt ze dan ook vinden op de poster en het shirt wat de vrijwilligers dragen tijdens de Holland Koi Show!

JBL

Met een kleine dierenwinkel in het Duitse Ludwigshafen begon het in 1960. Joachim Böhme (de JB uit de naam JBL) was van origine drogist, keverspecialist en aquariumliefhebber. Door de opkomst van de ‘witte-puntjes-ziekte’, beter bekend als Ichtyo, ging Joachim op zoek naar een medicijn en hij vond dit. Dit is het begin van het ondertussen wereldwijd bekende merk dat in 65 landen importeert en exporteert.

Bedrijfsfilosofie

De bedrijfsfilosofie van JBL is geënt op 3 punten, Topkwaliteit, rekening houden met onderzoeksresultaten en natuur- en milieuvriendelijk. Jaarlijks voert JBL expedities uit, die ze samen met hun eigen laboratorium een grote bron van kennis geeft. Vanuit deze kennis voeren ze praktijktesten uit om zo nieuwe producten te ontwikkelen of om bestaande producten te verbeteren. Het motto is niet voor niets: “voorsprong door onderzoek”.
Om de belasting van de natuur te verminderen gebruikt JBL bijvoorbeeld visfiletranden (overblijfsels van de productie voor menselijke consumptie) bij de productie van hun visvoer. Met behulp van een indrukwekkend zonne-energie-installatie en het gebruik van een biofilter voor de uitlaatgassen van de fabriek tracht JBL zo milieuneutraal te werken.

Holland Koi Show

Wij van de N.V.N. zijn dan ook erg blij om JBL ook dit jaar als sponsor van de Holland Koi Show welkom te heten. Echter doen zij dit niet allen, zij sponsoren bijvoorbeeld ook de testsetjes van de Koi en Vijver Adviesdienst en zijn dit jaar shirtsponsor.